A punt d’iniciar-se la 1a edició d’Incuba Dones Emprenedores Fez

La delegació marroquina de Fes visita Girona per continuar compartint experiències pel programa Incuba
noviembre 15, 2016
Minyons Escoltes i Guies de Catalunya donarà un 1% dels seus ingressos a Incuba Fez
enero 26, 2017

A punt d’iniciar-se la 1a edició d’Incuba Dones Emprenedores Fez

Aquest proper 15 de gener comença la 1a edició d’Incuba Dones a Fez, un projecte que proposa realitzar una formació de 30 hores en format de Càpsules formatives en autoestima/apoderament i drets de la dona destinat a aquells col·lectius de dones de Fez i voltants.

Es tracta d’un projecte que neix amb la voluntat d’apoderar la dona, especialment de les mares de famílies i/o amb càrregues familiars, en les seves capacitats creatives, innovadores i emprenedores. La idea és que els formacions siguin la porta d’accés a la 4a edició d’Incuba Fez, una formació que des de l’apoderament adquirit, els presenti eines i recursos per potenciar l’emprenedoria i generar micronegocis. Arrel dels bons resultats de les anteriors edicions d’Incuba, aquesta 4a edició es durà a terme des del propi govern de Fez.

Incuba Dones Fez, en aquesta primera edició, té com a objectiu atendre unes 50 dones, que presentin les següents característiques:

• Escàs nivell formatiu: Donada per la manca d’oportunitats que tenen les joves d’entorns empobrits i/o que pertanyen a famílies nombroses amb escàs poder adquisitiu;
  • Difícil accés al treball digne i en condicions òptimes per les dones: Donat que la majoria treballen a casa i tenen cura de la família;
  • Dificultats de les joves per conciliar la vida familiar i la professional degut als marcats rols tradicionals , on l’home no treballa en el si de la llar. Les noies presenten inquietuds i motivació per formar-se, però les dificultats a l’hora de conciliar les dues facetes, provoquen en la majoria dels casos l’abandonament de la seva trajectòria professional. Aquí s’hi afegeixen les dificultats afegides dels casos de matrimonis concertats, en què la dona entra a formar part imprescindible com a cuidadora de la llar i sense accés a recursos propis;
  • Embarassos precoços en noies adolescents.

La formació en càpsules va a càrrec de 4 formadores marroquines especialitzades, i hi col·laboren diferents entitats del territori com l’Associació Moultaka, per al desenvolupament dels joves, i l’Associació BAHTA, per a la defensa de les dones maltractades o víctimes de violència de gènere al Marroc.

El projecte es durà a terme gràcies al finançament de Plataforma Educativa, l’Ajuntament CastellBisbal i dels Minyons Escoltes.